asal1111

ساخت وبلاگ

تجهيزات زنبورداري

 

زنبورهای عسل به دلیل ساختار اجتماعی پیچیده خود شناخته شده اند. آنها در کلنی ها زندگی می کنند، جایی که زنبورهای تکی نقش های خاصی دارند اما به عنوان یک ابر ارگانیسم با هم کار می کنند. برخلاف زنبورهای دیگر که مسئولیت های مشترک دارند، ملکه زنبور عسل به تنهایی در موقعیت خود در کندو می ایستد.

نقش ملکه زنبور عسل در کندو ناشی از این است که تنها ماده لقاح یافته کلنی است. نقش اصلی او تخمگذاری برای رشد جمعیت و تولید فرمون برای هدایت رفتارهای کلنی است. اگرچه او بر کندو حکومت نمی کند، یک ملکه زنبور سالم برای بقا و بهره وری کندو بسیار مهم است.

تعیین اینکه آیا ملکه شما سالم است یا خیر، و دانستن اینکه اگر نیست چه کاری باید انجام دهید، وظایف مهم زنبورداری است. وضعیت ملکه به طور قابل توجهی بر سلامت و بهره وری کل کلنی تأثیر می گذارد.

این مقاله یک راهنمای مبتدی برای درک چگونگی نقش ملکه در کندو، چگونگی رشد ملکه، ارزیابی سلامت ملکه شما و موارد دیگر است.

افشای وابسته: BeekeepingForNewbies.com متعلق به Firefly Fields, LLC ("Firefly")، یک شرکت با مسئولیت محدود وایومینگ است. Firefly یکی از شرکت کنندگان در برنامه همکاران خدمات Amazon LLC است. ما به عنوان یک همکار آمازون از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنیم. این سایت همچنین در سایر برنامه های وابسته شرکت می کند و برای ارجاع ترافیک و تجارت به این شرکت ها جبران می شود. نقش ملکه زنبور عسل در کندو
ملکه زنبور به عنوان تنها زنبور لقاح یافته در کندو دو وظیفه دارد که زنبورهای دیگر نمی توانند انجام دهند: تخم گذاری برای افزایش جمعیت کلنی در صورت نیاز و تولید فرمون (مواد شیمیایی) که بر رفتار زنبورهای دیگر تأثیر می گذارد. سایر زنبورهای ماده در کلنی، زنبور ملکه وظایف زنبور کارگر مانند نگهبانی از کندو، پرستاری از نوزادان، جستجوی علوفه یا تبدیل شهد به عسل را انجام نمی دهد. با این حال، نقش او بسیار حساس است.

اگر ملکه بمیرد چه اتفاقی می افتد؟ کندوی بدون ملکه و وسایل محدود برای ایجاد یک کندوی جدید برای مدت طولانی زنده نخواهد ماند. مقاله ما آیا کندو شما بدون ملکه است؟ یا کویرایت؟ برای اطلاعات در مورد چگونگی بررسی و مدیریت وضعیت ملکه مستعمرات خود.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 15:49

تجهيزات زنبورداري

 

Microsporidium Nosema ceranae به دلیل اعمال تأثیر منفی بر سلامت زنبور عسل، از جمله کاهش ژن‌های تنظیم‌کننده ایمنی، شناخته شده است. ثابت شده است که تغذیه پروتئینی اثرات مفیدی بر ایمنی زنبور عسل و سایر جنبه های سلامت زنبور عسل دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، هدف مطالعه ما ارزیابی پتانسیل یک اسید آمینه رژیمی و مجموعه ویتامین "BEEWELL AminoPlus" برای محافظت از زنبورهای عسل در برابر سرکوب سیستم ایمنی ناشی از N. ceranae بود. در یک آزمایش آزمایشگاهی زنبورها با N. ceranae آلوده شدند و در روزهای اول، سوم، ششم و نهم پس از سبز شدن با مکمل تیمار شدند. بیان ژن‌های پپتیدهای مرتبط با ایمنی (abaecin، apidaecin، hymenoptaecin، defensin و vitellogenin) بین گروه‌ها مقایسه شد. نتایج نشان داد که تعداد اسپورهای نوزما در گروه های مکمل به طور قابل توجهی کمتر (01/0p< یا 001/0p<) نسبت به گروه شاهد به ویژه در روز 12 پس از عفونت بود. به استثنای آباسین، سطح بیان پپتیدهای مرتبط با ایمنی در گروه شاهد در روز دوازدهم پس از عفونت به طور قابل توجهی سرکوب شد (01/0p< یا 001/0p<) در مقایسه با زنبورهایی که مکمل را دریافت کردند. فرض بر این بود که N. ceranae تأثیر منفی بر ایمنی زنبور عسل داشته باشد و مجموعه اسید آمینه و ویتامین آزمایش شده بیان ژن های مربوط به ایمنی را در زنبورهای عسل که به دلیل عفونت به خطر افتاده اند، تغییر داده است، که نشان دهنده تحریک سیستم ایمنی است که نشان دهنده افزایش مقاومت در برابر عفونت است. بیماری ها و کاهش مرگ و میر زنبورها این مکمل زمانی بهترین اثر را داشت که همزمان با عفونت نوزما استفاده شود، که می تواند به ما کمک کند تا مناسب ترین دوره را برای استفاده در کندو فرض کنیم. Nosema spp. میکروسپوریدیا اغلب زنبورهای عسل بالغ را انگلی می کنند. دو گونه توصیف شده است: Nosema apis و N. ceranae. گزارش های متعدد نشان داد که N. ceranae بر N. apis غالب است، زیرا وقوع بسیار بیشتر و توزیع جغرافیایی بسیار گسترده تری از اولی در اکثر نقاط جهان مشاهده شده است. عفونت N. ceranae بر زنبورهای عسل فردی و کلنی تأثیر می گذارد و با اختلال فروپاشی کلنی مرتبط است -CCD  که بر تولید مثل و بهره وری کلنی زنبور عسل تأثیر می گذارد.

حشرات دارای سیستم ایمنی قوی برای دفاع از خود در برابر حمله پاتوژن های مختلف هستند. این سیستم شامل موانع فیزیکی به عنوان اولین خط دفاعی و ایمنی سلولی و هومورال ذاتی - خط دوم دفاعی است. پپتیدهای ضد میکروبی apidaecin ، abaecin، hymenoptaecin و defensin ، اجزای ایمنی هومورال، کمک زیادی به دفاع در برابر میکروارگانیسم ها می کنند.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 101 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 15:36

تجهيزات زنبورداري

 

ملکه زنبور عسل معمولاً یک ماده بالغ و جفت شده (جفت) است که در کلنی یا کندوی زنبورهای عسل زندگی می کند. با اندام های تولید مثلی کاملاً توسعه یافته، ملکه معمولاً مادر بیشتر زنبورهای کندوی زنبور عسل است. ملکه ها از لاروهایی که توسط زنبورهای کارگر انتخاب شده و مخصوصاً برای بالغ شدن از نظر جنسی تغذیه می شوند، ایجاد می شوند. معمولاً فقط یک ملکه بالغ جفت شده در کندو وجود دارد که در این صورت زنبورها معمولاً او را تعقیب کرده و به شدت از او محافظت می کنند.

اصطلاح "ملکه زنبور عسل" را می توان به طور کلی برای هر ماده باروری غالب در یک کلنی از گونه های زنبورهای اجتماعی غیر از زنبورهای عسل به کار برد. با این حال، مانند زنبور بی‌نیاز برزیلی Schwarziana quadripunctata، یک لانه ممکن است چندین ملکه یا حتی ملکه‌های کوتوله داشته باشد که در صورت مرگ ناگهانی آماده جایگزینی ملکه غالب شوند. [در فصول گرم سال زنبورهای ماده «کارگر» هر روز از کندو خارج می شوند تا شهد و گرده را جمع آوری کنند. در حالی که زنبورهای نر هیچ هدف معماری یا گرده افشانی ندارند، وظیفه اصلی آنها (اگر به اندازه کافی سالم باشند) جفت گیری با زنبور ملکه است. در صورت موفقیت، به زمین می افتند و پس از جفت گیری می میرند. هر تخم بارور شده این پتانسیل را دارد که ملکه شود. رژیم غذایی در مرحله لاروی تعیین می کند که زنبور به ملکه یا کارگر تبدیل شود. ملکه ها فقط از ژل رویال تغذیه می کنند، ترشح غنی از پروتئین از غدد روی سر کارگران جوان. لارو کارگر به نان زنبور عسل که مخلوطی از شهد و گرده است تغذیه می شود. همه لاروهای زنبور عسل در چند روز اول پس از جوجه ریزی با مقداری ژل رویال تغذیه می شوند اما فقط لاروهای ملکه به طور انحصاری از ژله تغذیه می کنند. در نتیجه تفاوت در رژیم غذایی، ملکه برخلاف زنبورهای کارگر به یک ماده بالغ جنسی تبدیل می شود.

ملکه ها در سلول های مخصوص ملکه بزرگ می شوند. سلول های ملکه کاملاً ساخته شده شکل و بافتی شبیه بادام زمینی دارند. سلول‌های ملکه به‌عنوان فنجان‌های ملکه شروع می‌شوند، که بزرگ‌تر از سلول‌های شانه‌های معمولی نوزادان هستند و به‌جای افقی، به‌صورت عمودی قرار دارند. زنبورهای کارگر تنها زمانی کاپ ملکه را بیشتر می‌سازند که ملکه در فنجان ملکه تخم بگذارد. به طور کلی، ملکه پیر زمانی شروع به تخم گذاری در فنجان های ملکه می کند که شرایط برای ازدحام یا جابجایی مناسب باشد. سلول‌های گروهی از پایین یک قاب آویزان می‌شوند، در حالی که ملکه‌های فوق‌العاده یا ملکه‌های اضطراری معمولاً در سلول‌هایی که از روی یک قاب ساخته شده‌اند، بزرگ می‌شوند.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 93 تاريخ : چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت: 14:57

تجهيزات زنبورداري

کندوی زنبور عسل یک ساختمان محصور است که در آن برخی از گونه های زنبور عسل زیرجنس Apis زندگی می کنند و بچه های خود را پرورش می دهند. اگرچه کلمه کندو معمولاً برای توصیف لانه هر کلنی زنبور عسل استفاده می شود، ادبیات علمی و حرفه ای لانه را از کندو متمایز می کند. Nest برای بحث در مورد مستعمرات استفاده می شود که خود را در حفره های طبیعی یا مصنوعی قرار می دهند یا آویزان و در معرض قرار دارند. کندو برای توصیف یک سازه مصنوعی / ساخته دست بشر برای قرار دادن لانه زنبور عسل استفاده می شود. چندین گونه از Apis در کلنی ها زندگی می کنند، اما برای تولید عسل زنبور عسل غربی (Apis mellifera) و زنبور عسل شرقی (Apis cerana) گونه های اصلی نگهداری شده در کندو هستند. ساختار داخلی لانه یک گروه فشرده از سلول های منشوری شش ضلعی است که از موم زنبور عسل ساخته شده اند که لانه زنبوری نامیده می شود. زنبورها از سلول ها برای ذخیره غذا (عسل و گرده) و نگهداری جوجه ها (تخم ها، لاروها و شفیره ها) استفاده می کنند.

کندوهای زنبورعسل چندین هدف را دنبال می کنند: تولید عسل، گرده افشانی محصولات مجاور، تامین مسکن زنبورها برای درمان زنبور عسل، و تلاش برای کاهش اثرات اختلال فروپاشی کلنی. در آمریکا، کندوها معمولاً حمل می شوند تا زنبورها بتوانند محصولات را در مناطق دیگر گرده افشانی کنند. تعدادی اختراع برای طرح های کندو صادر شده است. زنبورهای عسل از غارها، حفره های سنگی و درختان توخالی به عنوان مکان های لانه سازی طبیعی استفاده می کنند. در آب و هوای گرمتر ممکن است گاهی لانه های آویزان در معرض دید بسازند. اعضای زیرجنس های دیگر شانه های هوایی را در معرض دید قرار داده اند. لانه از لانه زنبورهای متعدد به موازات یکدیگر با فضای نسبتاً یکنواخت زنبور عسل تشکیل شده است. معمولا یک ورودی دارد. زنبورهای عسل غربی حفره‌های لانه‌ای با حجم تقریباً 45 لیتر را ترجیح می‌دهند و از حفره‌های کوچکتر از 10 یا بزرگتر از 100 لیتر اجتناب می‌کنند.[4] زنبورهای عسل غربی چندین ترجیح مکان لانه نشان می دهند: ارتفاع از سطح زمین معمولاً بین 1 متر (3.3 فوت) تا 5 متر (16 فوت) است، موقعیت ورودی به سمت پایین است، ورودی های رو به استوایی ترجیح داده می شود، و مکان های لانه بیش از 300 متر است. متر (980 فوت) از کلنی والدین ترجیح داده می شود. زنبورها معمولاً چندین سال لانه را اشغال می کنند.

زنبورها اغلب پوست اطراف ورودی لانه را صاف می کنند و دیواره های حفره را با یک لایه نازک از رزین گیاهی سخت شده به نام بره موم می پوشانند. لانه زنبوری در امتداد سرها و کناره های حفره به دیوارها متصل می شود، اما راهروهای کوچکی در امتداد لبه های شانه باقی می ماند. ساختار اصلی لانه برای همه زنبورهای عسل مشابه است: عسل در قسمت بالایی شانه ذخیره می شود. در زیر آن ردیف‌هایی از سلول‌های ذخیره‌سازی گرده، سلول‌های نوزاد کارگر و سلول‌های نوزادان بدون سرنشین به ترتیب قرار دارند. سلول های ملکه بادام زمینی شکل معمولاً در لبه پایین شانه ساخته می شوند.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 95 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 15:21

تجهيزات زنبورداري

ویژگی هایی که در کت و شلوار زنبور عسل باید به آنها توجه کرد
با تمام لباس های زنبور عسل، چند ویژگی وجود دارد که ممکن است بخواهید، مانند:

جیب های قوی به اندازه کافی عمیق و مستحکم برای مواردی مانند ابزار کندو و سایر قطعات تجهیزات؛
تهویه؛
پارچه تنفسی و راحت که با این وجود می تواند به محافظت از پوست شما در برابر نیش کمک کند.
برای کت و شلوار قابل شستشو با دست و برای روبنده قابل شستشو با دست. من با کت و شلوارهای زنبور عسل برخورد کرده ام که در واقع قابل شستشو نیستند، و این واقعیت در توضیحات محصول به راحتی قابل توجه نبود، با این حال بهداشت برای محافظت از زنبورها و خود مهم است (پایین را ببینید). اگر از توضیحات مطمئن نیستید، از خرده فروش بپرسید.
فضای زیر کت و شلوار برای پوشیدن لایه ها در صورت نیاز؛
زیپ و اتصالات با کیفیت؛
کت و شلوار زنبور عسل ممکن است گران باشد، بنابراین به دنبال یک گارانتی یا بهتر از آن، یک سابقه اثبات شده با چندین مشتری در طول سالیان متمادی باشید - یا هر دو.
صاف بودن پارچه، که به زنبورهایی که ممکن است روی کت و شلوار شما فرود بیایند، اجازه می‌دهد به راحتی پرواز کنند، بدون اینکه الیاف شل و گشاد آنها را مختل کند.


لباس های زنبور عسل از چه چیزی ساخته شده اند؟
انواع پارچه ها از جمله پنبه، پلی پنبه، پلی استر در بازار موجود است، اما برچسب را بررسی کنید.

مگر اینکه بتوانید چندین کت و شلوار زنبور عسل را بپردازید، به یاد داشته باشید که ممکن است لازم باشد کت و شلوار را در دمای گرم بپوشید، در حالی که از نیش محافظت می کنید. همچنین ممکن است به کت و شلواری نیاز داشته باشید که با چند لایه زیر آن برای زمانی که هوا خنک است احساس راحتی کنید.

آیا لباس زنبورداری برای زنبورها کار می کند؟
بله، مشروط بر اینکه یک کت و شلوار زنبور عسل با کیفیت مناسب از یک تامین کننده معتبر خریداری شود و در واقع متخصصان کنترل آفات ممکن است از لباس های زنبور عسل استفاده کنند.

اگر نگرانی خاصی دارید، بهتر است با تامین کننده چک کنید.

بهترین لباس زنبورداری چیست؟
این یک انتخاب شخصی است، با این حال، با توجه به اینکه کت و شلوار زنبور عسل یک سرمایه گذاری است، بهتر است کت و شلواری را از یک تامین کننده معتبر انتخاب کنید، و مراقب محصولات ارزان قیمت با برچسب قیمت بالا باشید.

تامین کنندگان زیادی در ایالات متحده وجود دارد. نمونه ای از یک تامین کننده معتبر در بریتانیا، B. J. Sheriff، یک خانواده زنبورداری قدیمی است که کت و شلوارها را در بریتانیا طراحی و تولید می کند.

قیمت یک لباس زنبور عسل چقدر است؟
البته بستگی به انتخاب شما دارد. می توانید تا 250 دلار / 250 پوند پرداخت کنید - اما می توانید کمتر یا بیشتر بپردازید

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 87 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 14:27

تجهيزات زنبورداري

ویژگی هایی که در کت و شلوار زنبور عسل باید به آنها توجه کرد
با تمام لباس های زنبور عسل، چند ویژگی وجود دارد که ممکن است بخواهید، مانند:

جیب های قوی به اندازه کافی عمیق و مستحکم برای مواردی مانند ابزار کندو و سایر قطعات تجهیزات؛
تهویه؛
پارچه تنفسی و راحت که با این وجود می تواند به محافظت از پوست شما در برابر نیش کمک کند.
برای کت و شلوار قابل شستشو با دست و برای روبنده قابل شستشو با دست. من با کت و شلوارهای زنبور عسل برخورد کرده ام که در واقع قابل شستشو نیستند، و این واقعیت در توضیحات محصول به راحتی قابل توجه نبود، با این حال بهداشت برای محافظت از زنبورها و خود مهم است (پایین را ببینید). اگر از توضیحات مطمئن نیستید، از خرده فروش بپرسید.
فضای زیر کت و شلوار برای پوشیدن لایه ها در صورت نیاز؛
زیپ و اتصالات با کیفیت؛
کت و شلوار زنبور عسل ممکن است گران باشد، بنابراین به دنبال یک گارانتی یا بهتر از آن، یک سابقه اثبات شده با چندین مشتری در طول سالیان متمادی باشید - یا هر دو.
صاف بودن پارچه، که به زنبورهایی که ممکن است روی کت و شلوار شما فرود بیایند، اجازه می‌دهد به راحتی پرواز کنند، بدون اینکه الیاف شل و گشاد آنها را مختل کند.


لباس های زنبور عسل از چه چیزی ساخته شده اند؟
انواع پارچه ها از جمله پنبه، پلی پنبه، پلی استر در بازار موجود است، اما برچسب را بررسی کنید.

مگر اینکه بتوانید چندین کت و شلوار زنبور عسل را بپردازید، به یاد داشته باشید که ممکن است لازم باشد کت و شلوار را در دمای گرم بپوشید، در حالی که از نیش محافظت می کنید. همچنین ممکن است به کت و شلواری نیاز داشته باشید که با چند لایه زیر آن برای زمانی که هوا خنک است احساس راحتی کنید.

آیا لباس زنبورداری برای زنبورها کار می کند؟
بله، مشروط بر اینکه یک کت و شلوار زنبور عسل با کیفیت مناسب از یک تامین کننده معتبر خریداری شود و در واقع متخصصان کنترل آفات ممکن است از لباس های زنبور عسل استفاده کنند.

اگر نگرانی خاصی دارید، بهتر است با تامین کننده چک کنید.

بهترین لباس زنبورداری چیست؟
این یک انتخاب شخصی است، با این حال، با توجه به اینکه کت و شلوار زنبور عسل یک سرمایه گذاری است، بهتر است کت و شلواری را از یک تامین کننده معتبر انتخاب کنید، و مراقب محصولات ارزان قیمت با برچسب قیمت بالا باشید.

تامین کنندگان زیادی در ایالات متحده وجود دارد. نمونه ای از یک تامین کننده معتبر در بریتانیا، B. J. Sheriff، یک خانواده زنبورداری قدیمی است که کت و شلوارها را در بریتانیا طراحی و تولید می کند.

قیمت یک لباس زنبور عسل چقدر است؟
البته بستگی به انتخاب شما دارد. می توانید تا 250 دلار / 250 پوند پرداخت کنید - اما می توانید کمتر یا بیشتر بپردازید

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 73 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 14:27

تجهيزات زنبورداري

 

بره موم یک محصول طبیعی زنبور عسل است و اثرات زیادی از جمله فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد کبدی و ضد سرطانی دارد. در این مطالعه، هدف ما بررسی پتانسیل ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضدآپوپتوز عصاره بره موم بر التهاب ناشی از لیپوپلی ساکارید (LPS) در موش صحرایی بود. 42 موش صحرایی نر 3 تا 4 ماهه Sprague Dawley در شش گروه مورد استفاده قرار گرفتند. LPS (mg/kg 1) به صورت داخل صفاقی به موش‌ها در گروه‌های التهاب، التهاب + بره موم 30 و التهاب + بره موم 90 تجویز شد. 30 میلی گرم در کیلوگرم و 90 میلی گرم بر کیلوگرم بره موم 24 ساعت پس از تزریق LPS به صورت خوراکی داده شد. پس از تعیین التهاب در بافت‌های ریه و کبد توسط توموگرافی انتشار 18F-fluoro-deoxy-d-glucose-positron (18FDG-PET)، نمونه‌ها جمع‌آوری شد. سطوح مالون دی آلدئید (MDA)، سوپراکسید دیسموتاز (SOD)، کاتالاز (CAT)، اکسید نیتریک (NO)، و قطعه قطعه شدن DNA تعیین شد. کاهش سطح MDA در گروه های التهاب + بره موم 30 و التهاب + بره موم 90 نسبت به گروه التهاب در بافت های ریه و کبد تعیین شد. افزایش درصد مهار SOD در گروه التهاب + بره موم90 در گروه کبد، ریه و همولیز نسبت به گروه التهابی تعیین شد. افزایش فعالیت CAT در گروه التهاب + بره موم 30 و التهاب + بره موم 90 در بافت کبد و همولیز نسبت به گروه التهابی مشاهده شد. در بافت ریه، سطح NO در گروه التهاب در مقایسه با گروه کنترل کمتر بود، اما سطح قطعه قطعه شدن DNA بالاتر بود. جذب 18F-FDG بافت ها در گروه های التهاب + بره موم 30 و التهاب + بره موم 90 نسبت به گروه التهاب کاهش یافت. در نتیجه، داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد که کاربرد بره موم ممکن است به عنوان یک رویکرد بالقوه برای درمان بیماری‌های التهابی از طریق اثر کاهش التهاب و تولید رادیکال‌های اکسیژن آزاد عمل کند.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 94 تاريخ : دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت: 12:36

تجهيزات زنبورداري

 

عسل محصول جانبی شهد گل و دستگاه گوارش فوقانی زنبور عسل است که از طریق فرآیند کم آبی در داخل کندو متمرکز می شود. عسل دارای ترکیب شیمیایی بسیار پیچیده ای است که بسته به منبع گیاه شناسی متفاوت است. از زمان های قدیم هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو استفاده می شده است. استفاده انسان از عسل به حدود 8000 سال پیش برمی گردد که در نقاشی های عصر حجر به تصویر کشیده شده است. عسل طبیعی علاوه بر نقش مهمی که در طب سنتی دارد، طی چند دهه گذشته توسط چندین گروه تحقیقاتی مورد بررسی های آزمایشگاهی و بالینی قرار گرفته و در طب نوین جایگاهی پیدا کرده است. گزارش شده است که عسل بر روی حدود 60 گونه باکتری، برخی از گونه های قارچ و ویروس ها اثر مهاری دارد. ظرفیت آنتی اکسیدانی عسل در بسیاری از شرایط بیماری مهم است و به دلیل طیف گسترده ای از ترکیبات از جمله فنول ها، پپتیدها، اسیدهای آلی، آنزیم ها و محصولات واکنش میلارد است. از عسل در برخی از حالات گوارشی، قلبی عروقی، التهابی و نئوپلاستیک نیز استفاده شده است. این بررسی ترکیب، خواص فیزیکی و شیمیایی و مهم ترین کاربردهای عسل طبیعی در بیماری های انسان را پوشش می دهد.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 85 تاريخ : يکشنبه 8 خرداد 1401 ساعت: 17:16

تجهيزات زنبورداري

اگر تازه وارد کار زنبورداری شده اید، یکی از اولین سرمایه گذاری های شما احتمالاً لباس زنبورداری است (که به آن کت و شلوار زنبور عسل نیز می گویند).

چه نوع کت و شلوار زنبور عسل موجود است؟
همه در یک
ممکن است تصمیم بگیرید که یک کت و شلوار زنبوری همه کاره با روبند یا مقنعه به سبک شمشیربازی انتخاب کنید. مزیت اصلی این نوع کت و شلوار پوشش کامل است، با شکاف های بالقوه کمتری که ممکن است زنبورها از طریق آن به دام افتاده و نیش بزنند.


جدا می کند
شلوار را می توان با ژاکت ها یا کت های زنبورداری جداگانه و با کلاه یا کلاه محجبه پوشید. مزیت این سیستم این است که اگر یک مورد آسیب ببیند، تنها بخشی از لباس نیاز به تعویض دارد و ممکن است مدیریت آن با اندازه‌گیری دشوار آسان‌تر باشد.

دستکش
دستکش ها یا دستکش ها باید به اندازه کافی در کاف بلند باشند تا از بلند شدن آستین زنبورها جلوگیری شود. اگر سرآستین های کت و شلوار زنبوری یا کت زنبوری شما باز باشد و خاصیت ارتجاعی نداشته باشد، یک کاف الاستیک محافظت بیشتری می کند.

برخی از زنبورداران ترجیح می‌دهند از دستکش‌های لاتکس استفاده کنند، زیرا هنگام بازرسی کندو، راحت‌تر می‌توان آن را با انگشتان حس کرد.

چکمه
چکمه های محکم، شلوارهای شلواری یا شلوارهای ساق مخصوص ساخته شده را می توان با کت و شلوار زنبور عسل پوشید، و باید مراقب بود که زنبورها نتوانند در بالای چکمه ها جمع شوند و راه خود را در ویژگی هایی که در لباس زنبوری باید به آنها توجه کنند پیدا کنند.
با تمام لباس های زنبور عسل، چند ویژگی وجود دارد که ممکن است بخواهید، مانند:

جیب های قوی به اندازه کافی عمیق و مستحکم برای مواردی مانند ابزار کندو و سایر قطعات تجهیزات؛
تهویه؛
پارچه تنفسی و راحت که با این وجود می تواند به محافظت از پوست شما در برابر نیش کمک کند.
برای کت و شلوار قابل شستشو با دست و برای روبنده قابل شستشو با دست. من با کت و شلوارهای زنبور عسل برخورد کرده ام که در واقع قابل شستشو نیستند، و این واقعیت در توضیحات محصول به راحتی قابل توجه نبود، با این حال بهداشت برای محافظت از زنبورها و خود مهم است (پایین را ببینید). اگر از توضیحات مطمئن نیستید، از خرده فروش بپرسید.
فضای زیر کت و شلوار برای پوشیدن لایه ها در صورت نیاز؛
زیپ و اتصالات با کیفیت؛
کت و شلوار زنبور عسل ممکن است گران باشد، بنابراین به دنبال یک گارانتی یا بهتر از آن، یک سابقه اثبات شده با چندین مشتری در طی چندین سال - یا هر دو باشید.
صاف بودن پارچه، که به زنبورهایی که ممکن است روی کت و شلوار شما فرود بیایند، اجازه می‌دهد به راحتی پرواز کنند، بدون اینکه الیاف شل و گشاد آنها را مختل کند.


لباس های زنبور عسل از چه چیزی ساخته شده اند؟
انواع پارچه ها از جمله پنبه، پلی پنبه، پلی استر در بازار موجود است، اما برچسب را بررسی کنید.

به یاد داشته باشید که ممکن است لازم باشد کت و شلوار را در دمای گرم بپوشید، در حالی که از نیش محافظت می کنید، مگر اینکه بتوانید چندین لباس زنبوری بخرید.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 102 تاريخ : شنبه 7 خرداد 1401 ساعت: 14:41

تجهيزات زنبورداري

 

قیمت یک کندو جدید با زنبورها و تجهیزات اولیه حدود 200 دلار است. اگر کندوهای زنبور خود را می سازید، همیشه این ابعاد را دقیقا تکرار کنید.

تجهیزات اساسی
خرید تجهیزات

تجهیزات اساسی
کندو زنبور عسل

A. پوشش بیرونی کندو - حفاظت از آب و هوا را فراهم می کند.
ب. پوشش داخلی - از چسباندن شانه زنبورها به پوشش بیرونی جلوگیری می کند و فضای مرده را عایق می کند.
ج. سوپر عسل کم عمق - سوپرهای کم عمق با قاب شانه ای که زنبورها عسل اضافی را در آن ذخیره می کنند. این مازاد عسلی است که برداشت می شود.

D. Queen excluder - بین لانه مولدین و سوپرهای عسل قرار می گیرد. این وسیله ملکه را در لانه مولدین نگه می دارد تا در سوپرهای عسل بچه زایی اتفاق نیفتد. در صورت استفاده از دو بدن کندو معمولاً نیازی به حذف کننده نیست.
ه- بدنه کندو یا اتاق بچه - جعبه چوبی بزرگ (به نام "سوپر") که 10 قاب شانه را در خود جای می دهد. این فضا (لانه مولدین) برای زنبورها در نظر گرفته شده است تا نوزادان را پرورش دهند و عسل را برای استفاده خود ذخیره کنند. از یک یا دو بدن کندو می توان برای لانه بچه داری استفاده کرد. دو بدن کندو در مناطق سرد زمستانی رایج است. زنبورداران در مناطقی با زمستان معتدل تنها از یک بدن کندو استفاده می کنند.
و- تخته پایین - پایه چوبی که کندو روی آن قرار دارد. تخته پایینی را روی آجر یا بلوک های بتنی قرار دهید تا از سطح زمین دور بماند.

G. پایه کندو - کندو را از زمین نگه می دارد تا کف کندو را خشک نگه دارد و کندو را عایق می کند. قاب ها و فونداسیون

قاب‌های چوبی ورقه‌هایی از موم زنبور عسل یا پایه‌های پلاستیکی را نگه می‌دارند که شکل سلول‌های شش ضلعی روی آن‌ها نقش بسته است. (عکس. 1).

سیگاری

سیگاری با ارزش ترین ابزار برای زنبورهای کارگر است. سیگاری زنبورها را آرام می کند و نیش را کاهش می دهد. کاه کاج، علف و کرفس سوخت خوبی برای سیگار کشیدن است (شکل 2). حجاب و دستکش
ابزار کندو

شکل ایده آل برای جدا کردن سوپرها و فریم ها (شکل 3).

اینها از سر و بازوها در برابر نیش محافظت می کنند. بسیاری از زنبورداران پس از کسب تجربه، ترجیح می دهند بدون دستکش کار کنند (شکل 4).

فیدرها شربت قندی را نگه می دارند که در هر زمانی در طول سال که نیاز به انرژی زیاد است اما شهد طبیعی موجود نیست به زنبورها داده می شود. زمستان و اواخر تابستان زمان معمول برای تغذیه در گرجستان است. فیدر ورودی بوردمن (شکل 5) به راحتی در ورودی کندو قرار می گیرد، اما نقطه ضعف آن دعوت به سرقت است. تغذیه کننده تخته تقسیم (شکل 6) جای یک شانه مولدین را می گیرد و مستقیماً در لانه فرزندی در کنار زنبورهای خوشه ای قرار می گیرد. شناور یا پارچه سخت افزاری تا شده برای جلوگیری از غرق شدن بیش از حد زنبورها ضروری است. شربت را می توان در کیسه های پلاستیکی مواد غذایی قرار داد که در بالای شانه های بچه ها قرار می گیرند و در یک سوپر خالی محصور می شوند (شکل 7). زنبوردار با بریدن یک شکاف 5 اینچی در بالای کیسه با چاقوی تیغ به زنبورها امکان دسترسی به شربت را می دهد.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات زنبورداری, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1401 ساعت: 14:14

تجهيزات زنبورداري

نیاز به تجهیزات با توجه به اندازه عملیات، تعداد کلنی ها و نوع عسلی که قصد تولید آن را دارید، متفاوت است. تجهیزات اولیه ای که شما نیاز دارید شامل اجزای کندو، وسایل محافظ، دودکش و ابزار کندو و تجهیزاتی است که برای نگهداری محصول عسل نیاز دارید.

کندو سازه دست ساز انسان است که کلنی زنبور عسل در آن زندگی می کند. در طول سالیان، طیف گسترده ای از کندوها ایجاد شده است. امروزه بیشتر زنبورداران از کندوی لانگستروت یا ده قاب مدرن استفاده می کنند. یک کندو معمولی شامل یک پایه کندو، یک تخته پایین با گیره ورودی یا کاهنده، یک سری جعبه یا بدنه کندو با قاب‌های معلق حاوی پایه یا شانه، و پوشش‌های داخلی و خارجی است (شکل 8 شامل ابعاد برای کسانی است که مایل به ساختن خود هستند. کندوها). اجسام کندویی که حاوی لانه مولدین هستند ممکن است از سوپرهای عسل (جایی که عسل مازاد در آن نگهداری می شود) با یک ماده حذف کننده ملکه جدا شوند.

پایه کندو - پایه کندو، در واقع یک قطعه اختیاری از تجهیزات، تخته پایین (کف) کندو را از سطح زمین بلند می کند. اصولاً این تکیه گاه رطوبت کندو را کاهش می دهد، عمر تخته زیرین را افزایش می دهد و به عاری از علف و علف های هرز ورودی جلو کمک می کند. پایه کندو ممکن است بلوک های بتنی، آجر، بند راه آهن، پالت، کندو، یا یک پایه کندو تولیدی تجاری باشد. پایه کندو ممکن است از یک کلنی، دو کلنی یا یک ردیف از چندین کلنی پشتیبانی کند.

تخته پایین - تخته پایین به عنوان کف کلنی و به عنوان سکوی برخاست و فرود برای جستجوی زنبورها عمل می کند. از آنجایی که تخته پایینی در جلو باز است، کلنی باید کمی به جلو متمایل شود تا از ورود آب باران به داخل کندو جلوگیری شود. تخته‌های پایینی که از بسیاری از نمایندگی‌های عرضه زنبور عسل در دسترس هستند، برگشت‌پذیر هستند و یک دهانه 7/8 یا 3/8 اینچی در جلو ایجاد می‌کنند.

بدنه کندو - بدنه کندو ده قاب استاندارد در چهار عمق یا ارتفاع معمولی موجود است (شکل 9). بدنه کندو با عمق کامل، 9 5/8 اینچ ارتفاع، اغلب برای پرورش نوزاد استفاده می شود. این واحدهای بزرگ فضای کافی با کمترین وقفه را برای مناطق بزرگ جوجه کشی فراهم می کنند. آنها همچنین برای سوپرهای عسل مناسب هستند. با این حال، وقتی با عسل پر می شوند، بیش از 60 پوند وزن دارند و تحمل آن سنگین است.

سوپر با عمق متوسط ​​که گاهی اوقات دادانت یا سوپر ایلینوی نامیده می شود، 6 5/8 اینچ ارتفاع دارد. در حالی که این مناسب ترین اندازه برای سوپرهای عسلی است، نمی توان آن را به طور موثر از الوارهای با اندازه استاندارد برش داد. اندازه متوسط ​​(7 5/8 اینچ) بین سوپر عمق کامل و متوسط ​​توسط برخی از زنبورداران ترجیح داده می شود، به خصوص آنهایی که جعبه های خود را می سازند.

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 79 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 13:36

تجهيزات زنبورداري

 

تاریخچه کاربرد پزشکی بره موم (همچنین به عنوان چسب زنبور عسل شناخته می شود) به زمان یونانیان، رومی ها، ایرانیان و مصریان باستان برمی گردد. عسل و سایر محصولات زنبور عسل، از جمله بره موم، جایگاه مهمی در طب عامیانه لهستان دارند. تحقیقات علمی بر روی بره موم در لهستان از اوایل دهه 1960 در زبرزه آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

هدف بررسی
هدف این بررسی، ارائه یک مرور کلی از اطلاعات تحقیقات لهستانی در مورد بره موم و کاربرد پزشکی آن با تأکید ویژه بر مطالعات مربوط به ترمیم زخم است. در نتیجه، هدف ما نیز روشن کردن پتانسیل درمانی بره موم لهستانی به منظور حمایت از تحقیقات آینده در این زمینه است.

مواد و روش ها
مروری نظام‌مند بر متون علمی بره موم و کاربرد پزشکی آن با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی (PubMed، Web of Science، Google Scholar) انجام شد. ما توجه ویژه‌ای به مقالاتی داشتیم که تأثیر بره موم را بر بهبود زخم‌های پوستی و همچنین مشارکت لهستانی در تحقیقات بر روی بره موم را توصیف می‌کردند.

نتایج
پروفسور استن شلر اولین دانشمند لهستانی بود که با بره موم و پتانسیل پزشکی آن سروکار داشت. میراث او توسط چندین تیم تحقیقاتی که این موضوع را از جنبه های مختلف مورد مطالعه قرار دادند، ادامه یافت. آنها ترکیب بره موم، خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد آپوپتوز و ضد سرطان و همچنین کاربرد آن در دندانپزشکی و درمان زخم را تجزیه و تحلیل کردند. فیزیولوژی التیام زخم سوختگی پس از تجویز بره موم به طور کامل بر روی مدل خوک مورد مطالعه قرار گرفت، در حالی که تحقیقات روی بیماران اثربخشی بره موم را در درمان زخم وریدی مزمن ساق ثابت کرد.

نتیجه
دانشمندان لهستانی سهم قابل توجهی در تحقیقات بر روی بره موم، خواص بیولوژیکی آن و تأثیر آن بر بهبود زخم داشته اند. پمادهای بره موم می توانند به طور موثری روند بهبودی را تسریع کرده و فیزیولوژی بهبودی را بهبود بخشند، بنابراین می توان آنها را به عنوان یک داروی موضعی امیدوارکننده برای درمان زخم در آزمایشات بالینی و پیش بالینی آینده توصیه کرد. بره موم (چسب زنبور عسل) متعلق به مواد طبیعی است که به طور گسترده در طب سنتی و جایگزین استفاده می شود. همراه با سایر محصولات زنبور عسل مانند عسل، گرده زنبور عسل، نان زنبور عسل، ژل رویال، موم زنبور عسل و زهر زنبور عسل. کلمه "بره موم" از زبان یونانی می آید که در آن "pro" به معنای "در مقابل" و "polis" به معنای "شهر" است، بنابراین کل عبارت را می توان به عنوان "ماده دفاعی کندو" ترجمه کرد (Anjum et al., 2019). . در واقع، این ماده ای موم مانند و صمغی است که توسط زنبورهای عسل به عنوان مصالح ساختمانی و آب بندی و همچنین یک عامل دفاعی پوشش دهنده دیواره های داخلی کندو استفاده می شود. بره موم توسط تعداد کمی از زنبورهای کارگر با مخلوط کردن رزین های گیاهی (که عمدتاً در بعد از ظهر در روزهای آفتابی جمع آوری می شود) با موم تولید می شود (بانکوا و همکاران، 2018). بسته به منطقه جغرافیایی بره موم منابع گیاه شناسی و رنگ های مختلفی دارد. این می تواند سایه های مختلفی از زرد، سبز، قرمز و قهوه ای داشته باشد و عمدتاً از گونه های صنوبر، توس، نارون، توسکا، راش، شاه بلوط اسبی، کلوزیا و مخروطیان مانند کاج سرچشمه می گیرد (Bankova, 2005a; Toreti et al., 2013). . به طور مشابه، ترکیب شیمیایی بره موم نه تنها به دلیل تنوع منابع گیاهی، بلکه بسته به گونه‌های زنبور، نور، ارتفاع و در دسترس بودن غذا نیز بسیار متغیر است. با این حال، ترکیب اصلی کلی اکثر نمونه های بره موم خام مشابه است. تقریباً 50 درصد رزین، 30 درصد موم، 10 درصد اسانس و 5 درصد گرده دارد. 5 درصد باقیمانده از سایر اجزای آلی و ناخالصی ها ساخته شده است (گومز-کاراواکا و همکاران، 2006؛ تورتی و همکاران، 2013).

asal1111...
ما را در سایت asal1111 دنبال می کنید

برچسب : تجهيزات زنبورداري, نویسنده : sarajalili sarajalili بازدید : 88 تاريخ : يکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت: 13:13